Innehållsförteckning
Innehållsförteckning
1
Innehållsförteckning
Innehållsförteckning
Ju mer vårt samhälle digitaliseras desto mer förändras kundens beteende och förväntningar, inte minst inom området för e-handelssystem. Det vi kan vänta oss framöver är en utveckling av e-handelssystem där kundens kriterier på systemet står fokus för att göra det som lättast för kunden och inte för företaget.
1. Mobilanpassning
Idag är det ett måste att ha ett e-handelssystem som är anpassad till mobila enheter, där köpupplevelsen äger rum i majoriteten av fallen.
2. Spårning
Kunder kommer ställa högre krav på spårningsfunktionen av sina ordrar och begära att kunna se leveransen i realtid.
3. Snabba leveranser
Idag är många företag snabba i sina e-leveranser och det är något vi kommer se mer av under 2019. Inom vissa branscher kan kunden redan idag förvänta sig att kunna beställa på morgonen och få sin order levererad samma dag.
För att detta ska vara möjligt måste företag uppdatera sina IT-system inom områden såsom affärssystem, lager och logistik och CRM. Det finns måga produkter inom alla dessa områden möjligheten att utveckla lösningar för det e-handelssystem som passar just er är stor.
Läs om hur elektronisk fakturahantering kan förbättra e-handelssystemet
Service, bygg och entreprenad 6 min
Genom att noggrant planera och följa den ekonomiska utvecklingen kan entreprenörer öka effektiviteten, minska...
Systemintegration 3 min
Systemintegration är centralt för de flesta företag, vilket gör val av systemintegratör till en viktig fråga. Vi listar...
Systemintegration 3 min
ERP-system-integration är en viktig framgångsfaktor för att undvika manuell hantering och skapa effektiva processer.
Kontakta
skribenten