Säljchefens guide för KPI-uppföljning

2021-09-17 | Budget och prognos

Innehåll

Varje dag tickar det in säljrelaterad data i systemen. Annonsklick görs, websidan får besök, ordrar läggs, fakturor skickas, leads registreras, telefonsamtal rings och mejl skickas. De flesta verksamheter behöver inte mer data. De behöver bli bättre på att använda och dra nytta av den data som redan finns.

Tror du ni skulle sälja bättre om ni fick bättre inblick i vad som driver och inte driver era affärer? Läs vidare så ger vi dig tips på nyckeltal som ger bättre koll och mer driv i säljet.

Exsitec

Prognostisering i osäkra tider

I vårt senaste inlägg på ekonombloggen berättar Exsitecs VD Johan Kallblad om den modell vi har använt oss av då Corona...

Mindre budget. Mer rullande.

Budgetlös styrning, som även kallas dynamisk styrning, är ett modernt perspektiv på budget och prognos och är en...

Så arbetar svenska företag med budget och prognos år 2024

I veckans inlägg av ekonombloggen får ni tillgång till rapporten The State of Corporate Financial Planning 2022 som vår...

Tips till dig som skall upphandla ett nytt budget- och prognosverktyg

Skall ni upphandla ett nytt budget- prognosverktyg? Läs våra tips och spara tid genom att ladda ned vår RFP-mall med...