Visma Business är det anpassningsbara affärssystemet med ett kraftfullt standardutförande och oändliga möjligheter för anpassning till redan befintliga, smarta och unika verksamhetsprocesser. Utöka enkelt med färdiga tilläggstjänster och skapa en helhetslösning som är svår att överträffa.
|
|
|
|
|
|
|
Möjligt att söka, filtrera, sortera, summera och delsummera fritt och skriva ut till Excel eller Pdf i alla tabeller och kolumner.
Via en standardiserad schemaläggare eller egenbyggda funktioner är det möjligt att automatisera alla önskvärda processer.
Enkelt att lyfta ut valda processer i ett webbgränssnitt så att exempelvis kundservice har en egen isolerad vy, säljare kan se produkter och priser.
Möjligt att själv ändra och designa era arbetsfönster
Möjligt att integrera med alla tänkbara system via ett flexibelt API som säkrar samma affärslogik för data utifrån som när den registreras manuellt i ERP.
Möjligt att styra (och spåra) vad som ses, registreras och av vem, med hjälp av registreringsregler, behörighetsstyrning samt egenutvecklad logik i gränssnittet via BIG (Business Interface Gateway)
Möjlighet finns att sätta upp helt egna tabeller och bygga ut befintliga med kolumner och relationer via DME (Data Model Extension)
Möjlighet att dela register och dela datorskärmen mellan flera bolagsvyer
Hybridsystem med flera molntjänster och ett flexibelt ERP i botten
Vi hjälper mängder av kunder med Visma Business varje år. Se videon hur vi hjälper Liseberg med sitt systemstöd.
Väl utvecklad ekonomimodul med standardfunktioner för verifikatregistrering, huvudbok, reskontror, anläggningsregister, fakturering, påminnelse- och räntehantering, budget, rapportering, periodisering, automatkontering, och fördelningsnycklar.
Bankintegration som automatiskt överför leverantörsbetalningar (med 2-stegsgodkännande), och som hämtar in återrapportering och kundinbetalningar in i systemet utan handpåläggning.
Läs mer om Autopay
Automatisk kontoavstämning.
Läs mer om detta på vår sida för Autoinvoice
Läs mer om Autoinvoice
Färdig integration mot olika EFH-system (leverantörsfakturor) med webb-attest och möjlighet till automatiskt godkännande vid radmatchning och återkommande fakturor.
12 redovisningsdimensioner som kan parametersättas på alla register, följa med transaktioner hela vägen in i huvudboken, vilket möjliggör stark uppföljning av er data i såväl logistik- som ekonomimodul.
Rapportering i One Stop Reporting eller annat system.
Kraftfull logistikmotor med standardfunktioner för offerthantering, montering i flera led, inköpsförslag, avtalsorder, projektstyrning, flerlagerhantering med lagerplaceringar.
Hantering av E-dokument samt import av prislistor och artikelregister.
Enhetshantering för såväl, inköp-, lager- och försäljningsenheter. Möjlighet att blanda lagervaror, arbetstid och betalplan på samma order.
Spårbarhet och FIFO-styrning via parti- och Individhantering för exempelvis serienummer- och hållbarhetsdatum.
Kraftfull prislogik för hantering av priser och rabatter på individ och gruppnivåer med möjligheter till stafflade prislistor, kalkylprispåslag, hantering i flera led, datumstyrning etc.
Färdig integration med WMS-system och med scanning i handdatorer och till mer avancerade system för lageroptimering med inköpsförslag och prognos.
Affärssystemet Visma Business har ett så kallat öppet API vilket tillåter auktoriserade system att komma åt data som är lagrad inne i Visma.net. På så vis kan vi enkelt få era system att “prata” med varandra. Vilket skapar en unik lösning för era specifika behov.
Vi arbetar långsiktigt och är certifierad partner till Visma och har dessutom blivit utnämnda till årets partner flera år i rad.
EXSITECS FINANSIELLA RAPPORTER
Vi genom varje år en stor mängd Visma Business projekt. Vår erfarenhet är din trygghet.
Vi har ett dedikerat och erfaret supportteam redo att hjälper er när ni behöver - mot hela vårt erbjudande.
SUPPORT OCH FÖRVALTNING HOS EXSITEC